Related Posts with Thumbnails

Thursday 7 July 2011

Som på moln

kommer vi att sova nu när jag bytt lakan i sängen. Härligt ljuvliga flannellakan och duntäcke ovanpå. Mmm, jag längtar redan till kvällen då hela familjen myser tillsammans *ler*




    

Lily testkör kuddarna på golvet.

Kram♥... och ha en trevlig torsdag.

Denna veckan inviger vi de nya återvinningstunnorna i kommunen - det är premiär för oss idag för torsdag är vårt områdes bin day. Varje vecka kommer sopbilen och tömmer våra vanliga sopor och nyheten för i år är att var fjortonde dag hämtas återvinningen i separat tunna. Tidigare har soptunnan varit uppdelad i två olika delar. Nu gäller det att komma ihåg vilken vecka man ska ställa ut två tunnor... ;) Spännande förändring! 

3 comments:

  1. Vi har 3 tunnor att hålla reda på. En liten röd för sopor, ljusgrön stor för "greens" och mörkgrön för återvinning. Har haft så i snart 7 år tror jag det är. Bra system men som sagt måste man hålla reda på vilken vecka det är, återvinning or green bin. Tycker fortfarande att det är lite knepigt med att all återvinning går i samma, i Svedala så sorterar man ju. När ni hade två fack i den gamla tunnan hamnade då allt i samma bil eller separerade bilen det?
    Ha en bra dag!
    PS HOppas ni sover gott.

    ReplyDelete
  2. Vilken fin säng ni har, snyggt med svart smide, klassiskt och vackert!! Och vad härligt med nya sängkläder!! Mysigt!! Jag skulle verkligen behöva köpa lite nytt linne till sängen också!! Fina kuddar också!!

    Stoooooooooooor kraaaaaaaaaaaam aka

    ReplyDelete
  3. Sådär ja! Nu gick det som smort! ;)

    Så mysigt det ser ut, är ju så lyxigt med renbäddat! Antar att ni har en annan temperatur hos er. I sommarvärmen här blir det ju så kvavt på natten så jag har bara haft ett tunt men sladdrigt täcke. Men som tur är hittde jag mitt sommarduntäcke så nu sover jag som en prinsessa! :)

    Lycka till med sorteringen.

    Kram.

    ReplyDelete

Please feel free to write a message or two ;)
I love reading all your comments!

♥Hugs♥