Related Posts with Thumbnails

Tuesday 30 November 2010

När man kommer in...

så ser man julen på en gång i min lilla entré! ...De flesta austaliska hus har ingen hall - dvs farstu eller liknande utan man kommer direkt in i vardagsrummet. Vårt hus har tack o lov en liten hall där man kan ställa av sig skorna!! Eventuella jackor måste dock hängas inne i tvättstugan. Nu behöver man ju inte jackor så ofta, men ifall...

Välkomna♥








Idag väntas +25° och småregn... ska väl inte klaga egentligen - jag har ju inget snökaos här!
Kanske kommer jag att känna lite julstämning när det är grått och trist? ...Hmm, annars är det ju så svårt att fatta att det snart är jul när solen skiner och det är +30°. Trots att jag varit här i 9 år är det fortfarande svårt med värmen på julen. Julen ska vara kall med en massa snö. Så är det bara.

Kram♥

3 comments:

  1. Ohhhh Pernilla
    I am jealous...
    Fruktansvärt kallt! -22.6 as I write brrrr....
    That was a new Swedish word I learnt yesterday, it's not the easiest word to pronounce either lol!
    Hope you can join in Tuesday Through...The Winter Window, so we can enjoy your lovely sunshine view ;-)
    LOVE PEACE enJOY
    Julie
    x

    ReplyDelete
  2. Ja lite annorlunda måste det ju känas med den värmen vid jul.. jag gillar ju inte snön men just idag är det vackert här med ca 6 minusgrader, solen skiner och lite snö på landbacken..

    Kram Mia

    ReplyDelete
  3. Tala om skillnader, jag är redan trött på snö och kyla och detta är bara början, tror jag stänger i januari och åker söderut, för det här kommer jag inte att stå ut med, ha d gott i värmen, inget avis alltså...:-) kramen

    ReplyDelete

Please feel free to write a message or two ;)
I love reading all your comments!

♥Hugs♥