Related Posts with Thumbnails

Wednesday 24 November 2010

Australian Citizenship Ceremony

Japp, då var det då avklarat! Jag är officiellt australisk medborgare.

98 nya aussies från 31 olika länder... Jag bor i ett väldigt multikulturellt område.

Med på bilden är mina två älskade barn samt vår kommuns borgmästare, Pam Parker.

Nu ska jag sova gott så jag är pigg och glad när jag vaknar - imorgon är det en annan dag... nämligen min 37-årsdag. Då blir det tårta för hela slanten!! Lily's ballonger hänger fortfarande uppe Happy 1st birthday - passar ju ganska bra för mig med - det är ju min första födelsedag som aussie!

Go'natt alla söta bloggare!

Kram♥

9 comments:

  1. Grattis till ditt dubbla medborgarskap. Jag skulle nog också vilja vara medborgare i det land som jag bor i ifall jag inte bodde i Sverige. I New Zealand fick de svara på en massa frågor innan de fick uppehållstillstånd där. Vi träffade på en svensk familj som bodde i Auckland. Vad var det som du fick göra.
    Grattis i förskott!
    Hoppas att du får en trevlig födelsedag.
    Kram
    annika

    ReplyDelete
  2. Grattis till medborgarskapet!
    Måste vara en speciell känsla på något sätt.

    Vet du, den där Majken-tårtan lät inte dum!
    Jag älskar sötsaker=))

    Kram Hannis

    ReplyDelete
  3. Gratulerar!
    Av en slump ramlade jag in här och givetvis vill jag lämna en kommentar och samtidigt berätta att jag lagt till dig på min lilla blogglista - Svenskar på vift.

    http://swaussie.blogg.se/2010/october/svenskar-pa-vift.html

    Är själv sambo med en australienare men vi är just nu boende i Sverige så att läsa om andra svenskaustraliensiska par är alltid roligt.

    ReplyDelete
  4. Hej!

    Och stort grattis, både till medborgarskapet och 37-års dagen =)

    Må så gott!
    Kramar Malin

    ReplyDelete
  5. Hej Pernilla!
    Grattis till medborgarskapet o grattis i förskott på födelsedagen, hoppas du får en toppendag!

    Kraam Jenny

    ReplyDelete
  6. Ett dubbelt grattis sänder jag dig, för ditt medborgarskap och födelsedag...:-) 26 gr varmt, här känns det som -26 med en hård nordan och massor utav snö..tror jag tittar över, kramen

    ReplyDelete
  7. Grattis till ditt Australienska medborgarskap..¨
    Och GRATTIS till din födelsedag..

    Kram mia

    ReplyDelete
  8. Grattis i dubbel bemärkelse!

    kram

    ReplyDelete
  9. Congratulations for australisk medborgarskap and a happy birthday, födelsedag.
    Have a nice day, kram Willy

    ReplyDelete

Please feel free to write a message or two ;)
I love reading all your comments!

♥Hugs♥