Related Posts with Thumbnails

Thursday 13 January 2011

Triviala, men upplyftande inköp i en tragisk tid...




Mina senaste inköp från eBay - gamla svenska grejor! Man kan aldrig ha för många bakformar!! Julgransljushållarna har jag redan börjat planera att använda - i en liten julgran med halmjulpynt - i vår kommande entré - när de renoveringarna blir av vet ingen, men det kommer att se såå inbjudande ut. Nice... Man måste ha visioner♥, speciellt nu när man bombarderas av katastrofbilder av en stad som är helt under vatten - 20 minuters bilväg norrut har vi ett naturkatastrofområde och åker vi 1½h västerut har en inlandstsunami precis inträffat. Ofattbart. Jag tror att jag fortfarande är i chock. Det gör ont i själen att se nyhetssändningarna.

I Örnsköldsviks Allehanda kan man läsa om att Brisbane är som en krigszon. Det stämmer - en hel stad under vatten, brunt äckligt vatten som strömmar genom alla gator, hus, kontorsbyggnader och affärer. Ingen elektricitet, massor av människor hemlösa och folk som fortfarande är försvunna och tros vara döda... plus risken för att krokodiler och hajar kommer på villovägar... Återuppbyggnaden kommer att ta lååång tid! Det är fruktansvärt. Detta är stort. Otroligt stort - större än man kan förstå.

I Aftonbladet står det om 13-årige Jordan som offrade livet för sin lillebror. Han och hans mamma dog när deras bil sveptes iväg av en stor flodvåg i Toowoomba.  ♥ RIP Jordan. Liten hjälte - stort hjältemod. Vi ses i Nangijala.






Kram♥


...och som om allt detta inte skulle vara nog - det är en cyclone alldeles utanför kusten som kan orsaka mer regn och oväder... Håll tummarna att allt går bra!

6 comments:

  1. Måste vara helt fruktansvärt att se sitt hem bara sköljas bort!

    Det verkar som om ni bor en bit bort från översvämmningarna så jag hoppas verkligen ni slipper uppleva det.

    kram
    helena

    ReplyDelete
  2. Man läser om det och ser det i tidningar här hemma, men jag tror inte att man kan göra sig en föreställning om hur det egentligen, är i verkligheten. Fruktansvärt! Hoppas att det inte blir nåt mer elände av den där typen nu.
    Klart vi håller tummarna!
    Dina fynd var ju verkligen fina. Jag gillar den kantiga kakformen. Sååå fiin!
    Ha det gott! Kram Åsa.

    ReplyDelete
  3. FY. Man tror inte att det är sant när de visar allt på nyheterna. Fruktansvärt!!! :( Stackars stackars människor.
    Hoppas att ni har det bra iaf!
    KRAM

    ReplyDelete
  4. Jag har tänkt på dig och din familj dessa dagarna när man har sett på tv hur det är där. Verkligen fruktansvärt hur regn kan ställa till det. Hoppas verkligen att ni slipper det regn och ovädret som de spår. Vi håller tummarna så klart.
    Roliga fynd du har gjort. Jag dukade med sådana gamla ljushållare på tallrikarna vid julmiddagen. Det blev mysigt.
    Ha de gott! Kram /Birgitta

    ReplyDelete
  5. Hej!
    Skickar en hälsning till er från Sverige! Tänker på er och alla Queenslandsbor. Det är så tråkigt och ofattbart det ni drabbas av nu. Hoppas, hoppas att vattnet snart drar sig tillbaka!
    Kram Anna

    ReplyDelete
  6. Åh! Det var berörande! Åh man kan inte tro det. Jag hoppas att allt går bra för er! Vi har besök från Brisbane, min mans syster och hennes familj har varit här över julen. Dom ska åka hem imorgon. Så dom vet ju inte alls hur det kommer att vara.. ååå hoppas att vattnet sjunker snabbt nu.

    Lycka till! Kram Julia

    ReplyDelete

Please feel free to write a message or two ;)
I love reading all your comments!

♥Hugs♥