Related Posts with Thumbnails

Saturday 29 January 2011

Panik mitt i natten!

Tog det lite lugnt efter att barnen och mannen somnat igårkväll. Fastnade framför datorn där jag tittade klart på första avsnittet av "Bibliotekstjuven" på svt.se - började kolla för många, många dagar sedan och jag kunde äntligen se avsluta ett avsnitt! Hmmm, vart tar tiden egentligen vägen? Jo just...barnen!! Ser redan framemot avsnitt två och tre - kanske blir det redan ikväll ifall jag får barnen i säng i rimlig tid. Svårt att få sonen isäng när han sovit 1½ timme på pre-school.

När klockan började närma sig halv tolv släckte jag ner och begav mig mot sovrummet. Tände taklampan och får till min fasa se en STOR spindel springa på garderobsdörren. Spindlar är det värsta jag vet... Har blivit mycket modigare sedan jag bott här i nästan 10år - innan hoppade jag till för minsta lilla, men nu är det bara stora spindlar som jag ryser av! ...blir alldeles handlingsförlamad.

Var bara tvungen att väcka mannen som sov djupt allaredan.
- Grant, Grant... a spider on the closet door. Eftersom han sov djupt och bara delvis hört vad jag sagt, satte han sig upp, slog upp ögonen och såg spindeln mitt framför sig - han hoppade högt och utbrast i ett högljutt f**k, it's a spider on the door!

Spindeln var snabb, men tillslut så fick vi tag på den... sprayade... och sedan försvann den för gott. Jag kunde lugnt gå o lägga mig och mannen kunde somna om.

Nu är det lördag igen och mannen är redan på jobbet. Han har en massiv dag idag, som alla andra lördagar - 16-timmars jobb. Imorgon är det bara 12... så jag får mysa gott med mina småtroll. Vi kommer nog att gå ut i trädgården och leka i eftermiddag när det är lite svalare.


   

   

Ha en underbar helg allihopa. Jag blir så glad när ni tittar in och lämnar en liten hälsning!
Kram♥

4 comments:

  1. Hej Penilla
    ooooH that was scarey...was it a dangerous spider?
    Your children look soo sweet & happyy playing
    Your hubby he works such looooong days.
    That must be hard on you?
    LOVE PEACE enJOY your little ones
    Kram
    Julie
    x

    ReplyDelete
  2. Fy tusan...läbbigt med spindlar eftersom du inte vet om de är giftiga eller ej. Tur att din man törs och att ni har botmedel.

    Jag såg avsnitt 1 av Bibliotekstjuven men jag blir tokig på personer som uppträder som han gör.
    Ha en bra dag då du vaknar.
    Kram

    ReplyDelete
  3. Hej Pernilla
    Nu har jag hittat in i din blogg..eller tillbaka rattare sagt eftersom jag har varit har inne for en tid sen.
    Du,jag tittade pa del 3 och sista avsnittet av Bibliotekstjuven igar kvall..och jag kan inte sluta att tanka pa vad som hande! Sa bra!

    Undrar om det var en Hunchback spindel eller vad de nu heter..de ar ju bara sa ackliga..och STORA!
    Kram

    ReplyDelete
  4. Hemskheter med så stora spindlar!!! Vad modig du är!
    Riktigt fin blogg har du Pernilla. Blir lite sugen på att fix-trixa ihop en egen blogg... ;) Ha det så gott!
    Ulla & co.

    ReplyDelete

Please feel free to write a message or two ;)
I love reading all your comments!

♥Hugs♥