Related Posts with Thumbnails

Tuesday 1 February 2011

Tänker tillbaka på väder och vind...

När det har varit fint väder ett längre tag är det lätt att glömma bort att inte för så länge sedan såg det ut så här en kort promenadväg bortanför oss.






Vår lokala genomfartsled var översvämmad och det var också fotbollsklubbens gräsplan.


Nu är cyklonen Yasi på väg in mot norra Queensland... mer oväder och elände väntar med stormstyrka upp till 200-250km/h.

Cyklonen Yasi närmar sig Queenslands kustremsa.

Bildkälla: ABC NEWS

Premier Anna Bligh säger att cyklonen har potential att bli den största Queensland någonsin sett, vilket känns väldigt oroande! Orkanvindar, skyfall och kraftiga stormfloder väntas när cyklonen Yasi når kusten på onsdag kväll.

Invånarna i låglänta delar av Townsville, mellan Mackay och Innisfail i nordöstra Queensland, håller redan på att evakuera och flytta till högre mark. Myndigheterna fruktar att den massiva cyklon kan vara lika intensiv som cyklonen Larry som ödelade delar av nordligaste Queensland under 2006.

Här nere hos oss i syd-östra Queensland känner vi nog av cyklonen genom ökat regnväder och mer blåst än vanligt - i mycket mindre skala än i områden norröver. Än en gång måste jag säga att jag känner mig väldigt lycklig och otroligt tacksam att jag och min familj inte drabbats av någon tragedi beroende på detta oförutsägbara väder... Förhoppningsvis har jag en guardian angel som vakar över mig♥
Kram♥

No comments:

Post a Comment

Please feel free to write a message or two ;)
I love reading all your comments!

♥Hugs♥