Related Posts with Thumbnails

Saturday, 12 February 2011

På matsalsbordet...


   


Har lagt på mysig hemvirkad duk på matsalsbordet. Det lär ju inte få vara så här fint särskilt länge... leksaker och annat smått och gott kommer strax att invadera mitt fina bord. C'est la vie!

Lördagsmys med barnen står på programmet idag... Idag bjuds det på växlande molnighet med sol och ev risk för regn. Maxtemperatur är +31°. Vid skrivandets stund är det bara +27°...

Jonah kollar på en Bamse-DVD. It's my favourite cartoon, sade han igår - förmodligen influerad av mor sin!
Ha en trevlig helg bloggvänner!
Kram♥

Friday, 11 February 2011

Hallå fredag!

Wow... Fredagen är äntligen här. Eftermiddagssolen skiner fint... och temperaturen ligger lite under +30° Ska snart hämta storkillen på pre school. Fattar inte att denna veckan också strax är slut. Dagarna springer iväg. Det är nästan mitten av februari. Var tar tiden vägen??



Tror att det dags att en del av julgardinerna får åka in i tvättmaskinen i helgen... Läge att få upp lite ljusare gardiner nu. Bort med alla röda ljus och fram med härligt vita!

Ha en trevlig kväll - och en underbar helg!
Kram♥

Thursday, 10 February 2011

Mina småtroll...

 
är det bästa jag vet. Visst blir jag tokig på dem, speciellt fyraåringe Jonah när han gnäller och har sig - och Lily när hon är otröstlig för nåt obegripligt, MEN de är de bästa små minimänniskor som finns 95% av tiden! Tänk vad livet hade varit tråkigt utan dem! Jag är så glad att de berikar vårt liv med så många underbara stunder.

Kram♥

Wednesday, 9 February 2011

I trädgården...

finns det många vackra blommor. Denna tycker jag är så tjusigt gul - solig liksom... ♥

Ha en underbar onsdag!
Kram♥

Tuesday, 8 February 2011

Objudna gäster


Nackdelen med att bo där det är varmt är att det finns alldeles för många småkryp, både ute OCH inne... Nu i dagarna har vi haft en massa påhälsningar av spindlar inomhus och det är inte skoj! Jag avskyr spindlar. Det finns inget som är värre... Kackerlackor är äckliga och ormar liksaså, men spindlar gör att håret reser sig på armarna. Jag kan inte ens ta bort en död huntsman...

De är så fruktansvärt motbjudande. De bara sitter där med sina äckliga ben... eller springer väldigt fort och försvinner bort i nåt hörn så man inte vet var de tagit vägen. Usch och fy.

Vet inte varför, men de har dykt upp lite här och där. I vanliga fall brukar man stöta på dem i våtutrymmen -toalett, badrum och tvättstuga, men nu har de utvidgat sitt besöksområde till både kök, vardagsrum OCH sovrum. Inte alls trevligt när man ska gå o lägga sig och man ser en stor spindel på väggen brevid sängen... eller när man ska börja koka Jonahs morgongröt och det sitter en spindel på kaklet vid spisen... eller vad sägs om en spindel på väggen när man ligger och kollar TV? Panik ända in i ryggmärgen.

Som ni förstår är jag lite på min vakt just nu... hoppar till av varje liten skugga eller movement. Häromdagen blev jag asrädd för ett litet rispat band som sitter under Lilys trehjuling... Är i behov av lite lugnande Chamomile tea kanske! Andas in - andas ut... ☺
Kram♥

PS. Det blir ingen riktig spindelbild idag. Började googla efter en huntsman, men jag klarade inte ens av att kolla på bilderna - rös och stängde av datorn...

Monday, 7 February 2011

Ny vecka - nya äventyr

Måndagen är äntligen här - efter en lååång helg ensam med barnen. Mannen jobbar alltid lördag 08:00 -12:00 + 13:00 - 01:00 och söndag 13:00 - 01:00, så då är det 'ensamma mamman' som gäller, i alla fall i två dagar.

Denna veckan och den kommande får mannen en massa jobb då hans chef och fru åker på semester i två veckor... 8 dagar med extra arbete - 16:15 - 01:00 Wooohooo! Money money money... Jag tycker att hans chefs fru kunde sluta jobba och istället får Grant ta över hennes arbetsdagar permanent. Hmmm, det skulle vara nåt det!

Vi har varit aningen krassliga i helgen. Lily med nån slags ögonfluss och snuva... jag med värk i kroppen och hosta... plus aningen ögoninfektion också. Jonah med hosta och snuva (det enda negativa med day-care är att man får hem en massa bacilusker som vandrar från den ena personen till den andra, fast kroppen behöver ju nåt att jobba med också!) - Det är bara Grant som klarat sig. Hoppas han håller sig frisk nu när han ska jobba jobba jobba.


Visar en bild från mitt kök, min Carl Larsson hörna. Tycker denna bilden är så varm och härlig. Man riktigt känner hur angenämt och trivsamt det var runt bordet på kvällskvisten hos Carl Larsson och hans fru... riktigt mysigt!

Hoppas er vecka är fylld med äventyr!

Kram♥

Sunday, 6 February 2011

Fortfarande jul i stugan...

På köksbordet står ett gäng med julsaker kvar. Börjar inse att jag har alldeles för mycket grejor när de inte har ett egentligt hem hihihi. Med denna insikt betyder det INTE att jag kommer att göra mig av med dem... Grejen är att jag inte tagit fram jullådorna ännu utan latheten har tagit över... Tror jag vill hålla julen kvar ett tag till!


   

Så inomhus har vi lite jul kvar. Julgranen står oklädd i sitt hörn med ljusslingorna fortfarande kvar... Julgardinerna lyser fint rött. Det känns bra när regnet öser ner utanför och det fuktiga subtropiska klimatet smyger sig in i min lilla hörna. Vad sägs om +31° och 86% luftfuktighet? Låter som härligt inomhusväder!

Önskar er alla en mysig söndag med era nära och kära.
Kram♥

Saturday, 5 February 2011

Syskonkärlek!


Nu har jag nattat mina småtroll...
Hoppas ni alla har haft en underbar lördag!
Kram♥

Thursday, 3 February 2011

Alldagliga ting

 ...är vackra konstverk i mina ögon!


 
 Kaffekvarn och ljuvliga jelly moulds



Avskavda ting...


En sockerkaksform i alluminium - så mycket tjusigare än en ny i silikon.

Ha en bra dag allesammans!
Kram♥

Wednesday, 2 February 2011

Onsdagstankar

Översvämning... Skogsbränder... Cykloner - När man tänker på Australien är det inte direkt det första that comes to mind... Sol & bad, äventyr och regnskogspromenader känns väldigt långt borta.  En monster-cyklon är på G. Yasi är en kategori 5-cyklon – på den femgradiga skalan. Cyklonen kommer förmodligen att vara mer livshotande än någon annan som vi upplevt under senare generationer, säger Queenslands premiärminster Anna Bligh. Läs mer i Aftonbladet.




Hur mycket elände kan ett land och dess invånare egentligen klara av??

Kram♥