Related Posts with Thumbnails

Friday 21 January 2011

Uppåt väggarna...

Jag bara älskar Carl Larsson konst... Har tavlor överallt - t o m som skrivbordsunderlägg OCH screensaver på datorn - brukar ändra skrivbordsunderlägget efter årstid. Tavorna nedan är mina favoriter som hänger lite här och där.

Kommer ihåg att jag besökte Sundborn nångång på tidigt 80-tal, under någon semestertripp med min familj. Vi brukade åka runt i husvagn under några veckor på somrarna när jag var liten - härliga minnen.

Det är nåt väldigt stillsamt över Carl Larssons tavlor. Han fångade verkligen vardagen i sin enkelhet som sedan förvandlades till nåt otroligt extraordinary. Jag kan nog aldrig titta mig mätt på C.L's tavlor. Jag hittar alltid nåt nytt som fångar mitt intresse.






Ha en underbar helg alla söta som tittar in här då och då!
Kram♥

No comments:

Post a Comment

Please feel free to write a message or two ;)
I love reading all your comments!

♥Hugs♥