Related Posts with Thumbnails

Sunday 19 December 2010

Adventskvällen...

är äntligen här! Jag har tänt en massa ljus i vardagsrummet och sitter där och väntar på att maken ska komma hem med onyttig take-away mat. Barnen sover sött - hoppas det håller i sig!! Jag är så himla trött.


Denna dagen har varit sååå prövande. Jag känner mig trött i själen. Jobbigt att vara hemma ibland... Regnet har öst ner precis HELA dagen, sonen klagar fortfarande på att han har ont i magen, men han behåller ialla fall maten! Lily klättrar överallt -på minsta lilla grej som man kan få fäste på... och tar jag bort henne därifrån får hon världens utbrott, värsta treårs tantrum = raseriutbrott... slänger sig ner på golvet och slår i huvudet och sedan gråter för att det gör ont... Hon är ju ändå bara 13 månader så man kan ju inte bli riktigt arg.
Ååå, vad det är skönt att ha lite me-time just nu...♥

Maken har varit borta sedan 05:30 imorse... nu är klockan strax 21:15 - det ska bli kul att se honom en liten stund innan det är dags att slå igen de vackra blå!


Hoppas ni alla har en lugn och fin Fjärde Advent tillsammans med nära och kära!

Kram♥

4 comments:

  1. Nog behöver man sina pausar när man är småbarnsförälder och det är sjukt..hoppas maten smakade bra, ha en fin måndag och den har väl redan börjat hos dig...:-) kram

    ReplyDelete
  2. Hallå på andrasidan jordklotet!
    Hoppas du fått vila upp dig lite! Ja ibland suger de små musten ur en! Trist med regn, vilken är din favoritmånad hos er? Vi badar just nu i snö här i södra Skåne. Helt tokigt! Vissa dagar är det så blåsigt med snödrev att man bara längtar efter sol och värme. Men mysigt också förstås,det lyser ju upp!
    Önskar dig en jätte fin jul down under!
    Hälsar Anna T

    ReplyDelete
  3. Jag vill önska dig och de dina en härlig jul!

    Kram kram
    Ann-catrin

    ReplyDelete
  4. Hittade hit via The Pickled Herring och tänkte bara säga hej!
    Julhälsningar
    Maria
    (Kanske min blogg intresserar dig med småbarn! www.forskoleburken.blogspot.com Kälkommen!)

    ReplyDelete

Please feel free to write a message or two ;)
I love reading all your comments!

♥Hugs♥