Related Posts with Thumbnails

Thursday 11 November 2010

Baka baka kaka...




+27°C och klockan är strax efter 15:00... och jag känner för att baka en äppelpaj.
Fann en sånt fint recept hos Lantlifs-Anette som jag tänkte prova:

Äppelpaj

2,5 dl mjöl
2,5 dl socker
1 tsk bakpulver
0,5 tsk salt
1 ägg
100 g smält smör
4 äpplen

Smörj en form, skala och skiva äpplena och lägg i formen.
Blanda de torra ingredienserna
Smält smör och blanda i + ägget
Bred, klicka smeten över äpplena
Grädda ca 35 min i 175 grader

Kram♥

3 comments:

  1. Hej!

    Äppelpaj är aldrig fel. Nu blev jag också sugen. JAg vet inte om min kommentar gick fram så jag provar igen. Vilken bra deal ni fick på Ikea.

    Önskar dig en skön och mysig helg!
    Kram Anna-Lena

    ReplyDelete
  2. carolinealderblad@gmail.com20 December 2010 at 20:46

    Heej!
    Jag förstår inte. Lyckas du baka smulpaj, pepparkaksdeg osv på ingredienser från australien?? Jag har provat recept som jag brukar använda mig av hemma. Men det fungerar verkligen inte här. Vet du om mjölet eller kanske smöret är annorlunda här?

    Mvh
    (carolinealderblad@gmail.com)

    ReplyDelete

Please feel free to write a message or two ;)
I love reading all your comments!

♥Hugs♥